چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

-

كلياتي در بواسير (هموروئيد )

۱۶ بازديد

مقدمه :بطور كلي عموم بيماران ، هرمشكلي در ناحيه مقعد و حتي در اطراف آن نيز داشته باشند چه از خارش گرفته تا سرطان هاي پيشرفته را همگي جز هموروئيد يا همان بواسير ميدانند .لذا بواسير در نظر عامه مردم، طيف وسيعي از بيماريها اعم از خارش تا سرطان را شامل مي گردد .

اما شايع ترين عللي كه اكثر مردم بعنوان " بواسير " نزد پزشك مراجعه ميكنند شامل موارد زيرميباشند :


 

1- بواسير داخلي:( با علائم خونريزي بدون درد،بيرون زدگي توده بواسيري و گاهي خارش ودرد ).


2- بواسير خارجي :(با علائم يك توده كه در دور مقعد بوجود آمده و گاهي دچار درد و سوزش و التهاب وخونريزي نيز ممكنست بشود وبه تعداد يك تا چند عدد نيز ممكنست باشند) .

3- شقاق يا همان فيشر : ( علائم آن عبارتند از درد ويا سوزش خفيف تا بسيارشديد كه در حين يا بعد از اجابت مزاج روي ميدهد و همراه با آن گاهي خونريزي مختصر نيز وجود دارد ،معمولاً بيماران از آن بعنوان دفع مدفوع دردناكِ ترسناك ياد ميكنند ، در نتيجه بعضي از افراد به همين علت سعي ميكنند كه بسيار كم غذا بخورند كه تا هر 2-3 روز يكبار به توالت بروند .

4- بواسير دردناك لخته اي ناگهاني (بواسير ترومبوزه ):محل آن در لبه كناري مقعد و اندازه آن در حد يك لوبيا ، كمي كوچكتر يا بزرگتر كه بعد از يك استرس ،ويا زور زدن در حين دفع ويا در افرادي كه طولاني مدت مي نشينند مانند رانندگان كاميون ، موتورسواران ،خلبانان ، وغيره كه بطور ناگهاني وحداكثر ظرف چند ساعت بوجود مي آيد .اين نوع از بواسير دردناكترين فرم آن ميباشد.

بواسير

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.